Rijksdienst voor sociale zekerheid van de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten (RSZPPO)
Men zou het op het eerste zicht niet zo denken, maar
dossierbeheerder bij de dienst kinderbijslag vraagt wat meer dan
enkel " standaard " dossierbehandeling. Geen enkel dossier is
hetzelfde, maatwerk is vereist, hetgeen ik heel belangrijk
vind.
Naast de contacten met de klanten, contacteer ik ook dagelijks
andere diensten ( OCMW's, gemeentebesturen, andere
kinderbijslagfondsen ).
Ik bijt me graag vast in wetgeving, heb veel contact met andere
interne diensten zoals de juridische dienst en de saldocel wat voor
mij een must is om constant bij te leren.
Elke job heeft wel aspecten die minder leuk zijn. Voor mij persoonlijk was het niet gemakkelijk om om te gaan met ontevreden klanten. Naarmate ik langer in dienst ben heb ik geleerd om hier gemakkelijker mee om te gaan ondermeer door mijn kennis van de wetgeving, het volgen van opleidingen en het uitwisselen van ervaringen met collega's. Het belangrijkste is dat ik weet dat ik een kwalitatieve dienstverlening geef en daar ben ik best trots op.
Correctheid, stiptheid en klantvriendelijkheid, zijn kwaliteiten
die ik niet alleen persoonlijk belangrijk vind, maar ook graag
uitdraag in mijn job.
Moelijke vaktermen en ingewikkelde wetgeving uitleggen aan leken
vergt wel wat ervaring maar je krijgt er veel dankbaarheid voor
terug.
Toen ik 9 jaar geleden gestart ben met deze job, heb ik een
degelijke opleiding genoten en kon ik steeds terecht bij meer
ervaren collega's met vragen.
Momenteel krijg ik de kans om zeer uiteenlopende opleidingen te
volgen: vb. pc-opleidingen, gesprektechnieken, wetgeving,…
Levenslang leren is in onze huidige maatschappij, en in mijn job,
onontbeerlijk.
Post doornemen, mails checken en briefwisseling omtrent dossiers
zijn meestal mijn eerste bezigheden.
Vanaf 8u staan we ter beschikking van de klanten. Deze kunnen ons
zowel telefonisch als persoonlijk bereiken.Vaak contacteer ik in de
voormiddag andere diensten m.b.t. vragen over een bepaald
dossier.
Als ik in de loop van de dag een bezoeker heb is er een aparte
ruimte voorzien waar ik met deze persoon vragen m.b.t. zijn dossier
kan bespreken.
Op mijn bureau behandel ik de nieuwe aanvragen, verzamel ik
documenten en check deze met de huidige wetgeving. Uitbetalingen en
aanpassingen aan de dossiers gebeuren ook dagelijks.
Gedurende de ganse dag heb ik veel contact met collega's over
uiteenlopende zaken.
Meestal loop ik ook nog eens binnen bij de financiële en
juridische dienst.