Haven van Brussel
Ik werk als assistente voor de directie marketing & ontwikkeling van de Haven van Brussel. In grote lijnen bestaat mijn werk uit het bieden van administratieve ondersteuning aan de directeur en de rest van het team. Mijn taken zijn onder meer agenda’s beheren, brieven opstellen, verslagen maken, vergaderingen voorbereiden …). Sinds januari 2015 ben ik ook verantwoordelijk voor het secretariaat van de directieraad.
Het werk is heel gevarieerd. Er is altijd afwisseling en het is verre van eentonig. Ik heb een zekere autonomie en dus heel wat flexibiliteit. Dankzij de activiteiten van de dienst blijf ik op de hoogte van de stedelijke ontwikkeling van ons gewest.
Ik ben van Peruviaanse afkomst en als studente ben ik naar België gekomen. Dat is nu meer dan twaalf jaar geleden. Na mijn hogere studies ging ik onmiddellijk op zoek naar een job. Er was een vacature bij de Haven van Brussel, dus besloot ik om te solliciteren via Actiris (vroeger Orbem). Ik werd heel vlug uitgenodigd voor een gesprek om enkele computertesten af te leggen, en met succes (lacht)
Ik werd eerst deeltijds aangeworven met een contract van bepaalde duur, dat na drie jaar werd omgezet in een contract van onbepaalde duur.
Ja, dankzij de flexibiliteit in onze organisatie kan ik mooi het evenwicht bewaren tussen mijn privéleven en beroepsleven. Ik heb ook een bepaalde werkzekerheid, ondanks het feit dat ik niet statutair benoemd ben.
Alsof het gisteren was … Ik was behoorlijk zenuwachtig maar heel enthousiast, want het ging om mijn eerste job in België. Ik werd warm onthaald door een heel dynamisch, opgewekt en sympathiek team.