Yousra Chakir

Yousra Chakir

Admin expert Customer Relations

"Belnet is een snel groeiende overheidsorganisatie. Werken in een dergelijke omgeving biedt veel kansen zoals de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen binnen een flexibele en dynamische organisatie."

De Customer Relations unit van Belnet is het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. De Account Managers en Technical Advisors worden bijgestaan door een team van administratieve experten die de verschillende interne processen met betrekking tot de klantenadministratie in goede banen leiden. Yousra werkt in het admin team en vertelt je hoe haar werkdag eruit ziet.

7 u. - Ontbijt  

Een uitgebreid ontbijt is de ideale manier om de werkdag goed te starten!

7.40 u. - Vertrek naar het station  

Ik ga te voet naar het station, waar ik de trein neem naar Brussel-Noord.

8.30 u. - Aankomst op kantoor

Ik begroet mijn collega’s en installeer me aan mijn bureau. Vanop de 26ste verdieping hebben we een prachtig uitzicht over Brussel.

Daarna check ik de tickets die ik via het ticketingsysteem heb ontvangen. Diegene die ik zelf niet kan behandelen, wijs ik toe aan de verschillende collega’s van ons team.

9.30 u. - Operationele taken

Mijn takenpakket is enorm gevarieerd en verschilt van dag tot dag. Mijn job als admin expert is een boeiende functie: ik beantwoord verschillende soorten vragen, zorg voor de communicatie naar onze klanten over onze dienstverlening (mailings, documentatie), stel offertes op, documenteer processen, …

Vandaag stel ik een contract op voor een bestaande klant die wenst in te tekenen op onze dienst  ‘Digital Certificates Service’ (DCS). Met deze dienst kan de klant een ruim aanbod aan certificaten afnemen en zelf beheren.

Zodra een klant beslist om een nieuwe dienst af te nemen, zorg ik voor de volledige administratieve opvolging. Dat gaat van het opmaken van het contract, de ondertekening ervan door de bevoegde personen bij Belnet en bij onze klant, tot de archivering. Ook breng ik de betrokken interne departementen op de hoogte zodat zij de dienst kunnen implementeren.

Onze klantenadministratie volgen we op in een centrale database (CRM-systeem). Samen met mijn collega’s van het admin team houden we onze CRM up-to-date. Ook de facturatie gebeurt via dit systeem. Ik volg het hele proces op en informeer de klant regelmatig over de stand van zaken.

12.30 u. - Verslag van onze teammeeting

Elke week hebben we een meeting met het voltallige CR team. We overlopen de aanvragen van onze klanten, brainstormen over beslissingen die we moeten nemen, bespreken eventuele problemen, lopende projecten en communicaties, enz. Ik zorg voor het verslag van de vergadering zodat we de actiepunten goed kunnen opvolgen.

13.30 u. - Lunch

Tijd voor mijn favoriete moment van de dag: de lunch! Dankzij de flexibele werktijden bij Belnet kan je je lunch nemen wanneer het je het beste past. Zelf neem ik mijn middagpauze zo laat mogelijk, zodat ik in de namiddag niet te snel honger krijg.

Nog een kopje koffie en ik ben klaar om opnieuw aan de slag te gaan.

14 u. - Vergadering met het Purchasing team

De namiddag staat vaak in het teken van verschillende vergaderingen. Zo heb ik samen met mijn collega’s van het CR admin team wekelijks een overleg met de collega’s van onze aankoopdienst die instaan voor het bestellen van de Belnet Leased Lines.

Dat zijn huurlijnen die de infrastructuur van onze klanten verbinden met de dichtstbijzijnde Belnet Points of Presence (knooppunten op het Belnet-netwerk). Samen met mijn collega’s zorgen we voor de bestelling, opvolging en facturatie van de huurlijnen zodat de klant Belnet als uniek aanspreekpunt heeft.

Na het overleg werk ik verder aan mijn operationele taken. Ik maak een offerte op voor een onderzoekscentrum dat interesse heeft getoond om aan te sluiten op ons netwerk.

16.30 u. - Naar huis

Mijn werkdag zit erop. Ik plaats mijn laptop in mijn locker, groet mijn collega’s en vertrek naar huis.

Ik ben klaar voor het tweede deel van mijn dag: in avondonderwijs volg ik nog een ‘Master in social engineering and action’ aan de hogeschool HE2B.