Een goed verslag van een vergadering is goud waard. Het zorgt voor duidelijke afspraken en bevordert de communicatie. Maar hoe bundel je alles wat er gezegd en afgesproken is in een duidelijk en samenvattend verslag? We delen onze tips om effi ciƫnt verslagen te schrijven.
Welk soort verslag verwacht je opdrachtgever of de
vergadergroep van je?
Moet je letterlijk noteren wat er allemaal gezegd wordt
en hoe de besluitvorming tot stand komt? Of volstaat een oplijsting
van de actiepunten? Moet je noteren wie wat gezegd heeft?
Wat is het doel van de vergadering?
Gaat het om een beeldvormende, besluitnemende of
voorbereidende meeting? Een voorbereid notulist is er twee
waard.
Maak op voorhand al een agenda op van de punten die aan
bod zullen komen.
Voorzie voldoende witruimte tussen de onderwerpen, zodat
je tijdens de vergadering per agendapunt kan noteren wat er gezegd
wordt.
Lees de volgende 2 stappen op de website van Fedra.
Foto: Fedra