Jean-Claude Tribolet

Jean-Claude-Tribolet

Vertel ons over jouw job …

Ik hou me bezig met overheidsopdrachten, meer precies de opvolging van de bouw of van de verbouwing van gebouwen. Zo kijk ik de werkzaamheden en de gebruikte materialen na en check of alles is uitgevoerd volgens de voorschriften van het lastenboek. Ik doe de metingen en stel de vooruitgangsgraad met de ondernemer op. Verder neem ik deel aan vergaderingen en zorg ik voor de administratieve opvolging van de werven. Samen met de leidend ambtenaar maak ik ook de administratieve stukken op voor het bepalen van aanvullende werkzaamheden.

Er worden ook werkenop factuur uitgevoerd. Dat gaat dan vooral om herstellingen. Ook deze werkzaamheden vereisen het aanvragen van bestekken, het nazicht van de uitgevoerde werken en een coördinatie met de diensten die het gebouw gebruiken.

Ik werk daarnaast het lastenboek uit voor het onderhoud van de gebouwen en voor verbouwingen van gebouwen waar geen stedenbouwkundige vergunning voor nodig is.

Tot slot maak ik een stand van zaken op bij het vertrek van de mensen die een gebouw gebruikten of wanneer een gebouw in huur wordt genomen.

Is het volgens jou een voordeel om voor je huidige werkgever te werken?

Bij de Regie der Gebouwen heb je een vast uurrooster, en dat is makkelijk om je gezinsleven te organiseren. Ook kan je hier opleidingen volgen die verband houden met onze functie. Deze opleidingen zorgen er dan ook voor dat je binnen de Regie kan evolueren. De functie van technisch expert biedt een verscheidenheid aan taken door de opvolging van werven, het uitwerken van studies, … Hier heb je ook de kans om mensen te ontmoeten van de bedrijfswereld en van de andere FOD’s.