Administratief bediende onthaal
Vertel ons over je job...

Mijn job bestaat uit het ontvangen van bezoekers, beantwoorden van telefoons, controleren wie er binnen- en buitengaat. Daarnaast verzorgen we ook de uitgaande post en het binnenkomend faxverkeer. Kwaliteit, gedienstigheid en vriendelijkheid staan centraal!

Welk parcours heb je afgelegd voor je bij je huidige werkgever kwam?

Voorheen werkte ik in een Colruytwinkel. Daar leerde ik de perfecte mix tussen organiseren, sociaal contact en klantvriendelijkheid. Dat pas ik nog steeds toe: mensen met een 'smile' ontvangen en de telefoon beantwoorden met een opgewekte, vriendelijke stem…

Werken voor je huidige werkgever … Is dat volgens jou een voordeel?

De doorgroeimogelijkheden: ik ben op de onthaaldienst bij het Fonds voor Arbeidsongevallen begonnen voor een periode van vier maanden. Nadien kreeg ik een verlenging en mijn contract wordt tot op heden nog steeds verlengd. Om maar te zeggen dat wie positief ingesteld is en goed werk levert beloond wordt..

Welke selectieprocedure heb je doorlopen?

Na een gesprek voor een jury van verantwoordelijken van verschillende diensten van het Fonds kon ik aan de slag. Daarna heb ik mij ingeschreven voor een tweetaligheidtest en  heb ik ook gesolliciteerd voor een statutaire benoeming. Binnenkort volg ik een gecertificeerde opleiding.

Herinner je je eerste werkdag? Wil je een anekdote meedelen?

Erg spannend. Toch viel de spanning snel weg wanneer ik zag dat mijn collega's mij met open armen ontvingen. Dat doen ze nog steeds. Ondertussen ben ik 'één van hen' en heb ik dankzij een goede opleiding en voldoende aanpassingstermijn de bagage en knowhow om goed te functioneren in mijn dienst.