Coördinator Budget en boekhouding
Vertel ons over je job...

Mijn job bestaat uit verschillende onderdelen: het budget van de Kanselarij uitwerken en opvolgen, de organisatie en supervisie van het werk van het boekhoudteam, het courante beheer van de financiële kwesties van de FOD, het onderhouden van contacten met de inspectie van Financiën, het Rekenhof, enz.

Momenteel houd ik me vooral bezig met FEDCOM. Dat is een project dat de boekhouding van de Federale staat moderniseert. Ik zorg ervoor dat iedereen van onze FOD die betrokken is bij dit project zijn taken begrijpt en beseft wat een vooruitgang deze nieuwe tool betekent voor de aankoopdiensten en voor de boekhouding.

Werken voor je huidige werkgever … Is dat volgens jou een voordeel?

Het Fedcom-project vormt een serieuze uitdaging. Doordat het in een kleine structuur zoals de Kanselarij wordt ingevoerd, kun je aan de verschillende luiken ervan deelnemen: de analyse en toepassing van de nieuwe processen, de wettelijke omkadering, het opleiden van de gebruikers, de interne controle.

Werken voor de FOD Kanselarij biedt grote voordelen op het vlak van levenskwaliteit, maar misschien minder op het vlak van extralegale voordelen. Daarnaast zijn er ook tal van mogelijkheden om door te groeien en opleidingen te volgen, maar iedereen weet zelf wel het best wat hij wil en moet daarnaar handelen.

Welke selectieprocedure heb je doorlopen?

Ik ben statutair. Ik was geslaagd voor een examen georganiseerd door Selor en zat in de wervingsreserve. De FOD Kanselarij heeft deze wervingsreserve geraadpleegd.