Ann Pannecoucke

Ann Pannecoucke
Vertel ons over je job…

Als projectmanager draag je de verantwoordelijkheid voor een project van het begin tot het einde: scope van een project afbakenen, budgetten goed besteden, overheidsopdrachten uitschrijven, selecteren van leveranciers, uitwerken van een goed en haalbaar projectplan. Daarnaast evalueer je continue de resultaten, stuur je bij waar nodig en onderhoud je de contacten met de klanten. Het is immers voor hen dat we dingen bouwen. Het kan gaan om meerdere kleine projecten of grote complexe projecten waar je met heel veel klanten van verschillende overheden samenwerkt.

Welk parcours heb je afgelegd voor je bij je huidige werkgever kwam?

Na 17 jaar in de privé gewerkt te hebben, was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik had al enkele jaren ervaring als projectmanager in de financiële sector, maar wou eens een andere sector verkennen en zo mijn inhoudelijke kennis verruimen. En dat werd de overheid.

Werken voor je huidige werkgever … Is dat volgens jou een voordeel?

Als vrouw met een gezin vind ik het zeer belangrijk om een goede balans te hebben tussen mijn professionele carrière en mijn privéleven, en dit lukt me veel beter bij de overheid. Ik plan en organiseer mijn werk zelf, op kantoor, maar ik werk ook van thuis. Ik heb hiervoor alle nodige technische faciliteiten en mijn werkgever is hierin zeer flexibel. Op deze manier kan ik een voltijdse job blijven combineren met een gezinsleven.

Bovendien kan ik echt zelf een persoonlijke stempel drukken op mijn projecten, zowel inhoudelijk (door mee te denken met de klanten), als technisch (door het gebruik van verschillende projectmanagementvaardigheden).