Laurent Katz

Laurent Katz
Vertel ons over je job…

Ik bied technisch-administratieve steun en opvolging bij het uitvoeren van projecten of het behandelen van specifieke dossiers die verband houden met financiën, personeel, overheidsopdrachten of juridische zaken van de plaatselijke besturen.

Meer in het bijzonder controleer ik de wettelijkheid van beslissingen die betrekking hebben op het gemeentepersoneel van de plaatselijke besturen en ik ga na of ze in overeenstemming zijn met het algemeen belang. Ik ben ook verantwoordelijk voor de analyse en het onderzoek van klachten van verschillende personen en ik moet vragen beantwoorden over het gemeentepersoneel.

Hoe heb je weet gekregen van deze vacature?

Ik kende Selor al toen ik mijn studies in 2010 heb afgerond. Ik heb toen een examen afgelegd om opgenomen te worden in een wervingsreserve voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Nadat ik was geslaagd, ontving ik enkele werkaanbiedingen. Na een geslaagd selectiegesprek heb ik mijn huidige betrekking aanvaard.

Wat heeft je gemotiveerd of wat trok je aan in deze functie?

Er zijn meerdere aantrekkelijke elementen voor mij, bijvoorbeeld de mogelijkheid om een functie uit te oefenen die aanleunt bij Human Resources, een domein dat aansluit bij mijn diploma. Dat was voor mij een van de belangrijkste criteria. Verder zijn er de werkzekerheid en het aantrekkelijke loon.

Heb je bijzondere herinneringen aan de selectieprocedure?

Het verlossende telefoontje om me te melden dat ik was geselecteerd voor de functie herinner ik mij nog zeer goed. Het selectiegesprek op zich vond ik ook een interessante ervaring.

Welke testen moest je afleggen? Had je je voorbereid en waren ze moeilijk?

De computertesten van Selor. Ik had me niet voorbereid. Ik wist ongeveer waar ik me aan kon verwachten. Het is vooral belangrijk om geconcentreerd en aandachtig te zijn bij het maken van de opgaven.

Vind je, nu je bent gestart in je nieuwe job, dat de functie overeenstemt met je verwachtingen?

Mijn functiebeschrijving sluit over het algemeen goed aan bij mijn verwachtingen en mijn studies. Ik dacht enkel dat ik ook terreinwerk zou doen, maar alles gebeurt hoofdzakelijk per telefoon.

Heb je jouw indiensttreding gevierd en zo ja, op welke manier?

We zijn toen met onze dienst iets gaan drinken. De sfeer is hier uitstekend en dat heeft me waarschijnlijk geholpen om me aan dit nieuwe werk aan te passen.

Hoe is je eerste werkdag verlopen?

De eerste dag zat ik vooral bij de dienst Human Resources van het MBHG voor een algemene presentatie. We werden echt goed begeleid vanaf het begin. Daarna was er een ontmoeting met het diensthoofd en met enkele van mijn nieuwe collega's.

Wat was voor jou de grootste verandering sinds je in jouw nieuwe job bent gestart?

Een nieuwe omgeving, mijn nieuwe collega's en vooral een zeer goede sfeer! Ik zal in de toekomst goed uitkijken naar opleidingen die me kunnen helpen up-to-date te blijven en te evolueren.

Heb je nog een anekdote die je ons wilt vertellen?

Niet echt een anekdote, maar tijdens mijn eerste bezoek aan de cafetaria heb ik collega's ontmoet waarmee ik dezelfde interesses deel. Het klikte meteen!