Grace Larose

Grace Larose

Customer Relations assistant

Wat houdt jouw job precies in?

Ik werk bij Belnet als customer relations medewerker. Ik zorg voor de administratieve opvolging van onze klanten en sta dus elke dag in contact met hen. Het is een boeiende functie: ik beantwoord verschillende soorten vragen, zorg voor de communicatie naar onze klanten over onze dienstverlening (mailings, documentatie), stel offertes op, documenteer processen over ons ticketingsysteem, …

Welk parcours heb je afgelegd voor je bij je Belnet terechtkwam?

Nadat ik mijn diploma toerisme optie beheer heb behaald, heb ik nog een jaar internationaal en cultureel management gestudeerd. Vóór Belnet heb ik een aantal interimopdrachten gedaan in de privésector, meestal in administratieve of klantengerichte functies.

Wat apprecieer je het meest aan je job?

De sfeer is voor mij een van de belangrijkste aspecten in een job. In ons team voelde ik me vanaf het begin heel welkom. Verder apprecieer ik ook de afwisseling in mijn job. Geen enkele werkdag is hetzelfde, omdat we telkens nieuwe vragen krijgen. Bovendien kan ik bij Belnet mijn privéleven gemakkelijk combineren met mijn werk, onder meer door de flexibele werktijden.

Hoe ziet een typische werkdag eruit?

Mijn dag begint met het checken van mijn mails, zowel in mijn persoonlijke mailbox die wij binnen onze organisatie gebruiken als in het ticketingsysteem, dat klantengericht is. Op basis van de aanvragen bepaal ik mijn prioriteiten van die dag. In mijn job is het belangrijk om voortdurend te kunnen switchen tussen verschillende taken en een goede planning op te maken.

Op welke verwezenlijking ben je trots?

In het begin heb ik veel zaken moeten leren; de IT-wereld was volledig nieuw voor mij. Me inwerken heeft even geduurd, maar gelukkig kon op rekenen op de hulp van mijn collega’s om me een goed beeld te vormen van het grotere geheel. Ik ben fier op mijn werk en wanneer ik erin slaag om bijvoorbeeld een complexe offerte tijdig af te werken, geeft me dat veel voldoening.