Waarom ben je geswitcht?

Binnen een bank had ik een mooie carrière die 28 jaar duurde. Maar toen stak de eerste bankencrisis de kop op, met onder andere fusies van kantoren en een nieuwe jobinvulling als gevolg. Ik vroeg ik mij af of ik dit tot mijn 65stste wilde blijven doen en het antwoord was neen. In mijn vrije tijd was ik veel bezig met auto's en races. Toen ik een vacature zag voor safety manager van het circuit van Francorchamps, heb ik meteen gesolliciteerd.

Welke drempel moest je overwinnen?

Ik kon van mijn hobby mijn beroep maken, maar ik ben wel veel langer onderweg. Elke ochtend rijd ik 90 km heen en ‘s avonds weer terug. Als Vlaming werken in Wallonië ligt ook niet altijd voor de hand, maar na enkele maanden inwerken zit dat helemaal goed nu.

Zou je het opnieuw doen?

Zonder twijfel! Ik ben nu 53 jaar en dan kan je nog eens iets nieuws doen. De job die ik nu heb is erg afwisselend en ik draag hier een grote verantwoordelijkheid.

Waar droom je nog van?

Ik ben momenteel heel gelukkig. Ik heb niet het gevoel dat ik ga werken, maar dat ik mijn passie ga beleven. Maar stel dat ik op een dag de uitnodiging krijg om voor de Internationale automobielfederatie FIA in Parijs te gaan werken, dan zou ik zeker niet twijfelen.

Jouw tip(s) voor wie zelf wil switchen?

Je kan blijven dromen, maar op een dag moet je die droom ook realiseren. Je leeft vandaag dus wacht niet tot morgen.

 

 Switch _cta _nl 

Johan _aerts _web   VOOR DE SWITCH NA DE SWITCH
JOB Relatiebeheerder business banking Track Safety Manager
DUUR 28 jaar Sinds juni 2015
GROOTSTE TROEF Mijn bankverhaal speelde zich relatief dichtbij mijn woonplaats af. Elke dag zijn er andere organisatoren met telkens weer nieuwe wagens. Ik voel me soms een kind in een speelgoedwinkel.
GROOTSTE UITDAGING Op den duur miste ik eigen creativiteit binnen een grote organisatie Deze job is voor een stuk ‘seizoenarbeid’. Op het circuit zijn er elke dag activiteiten tussen 15 maart en 15 november, en in de winter heb ik dan veel vakantie.